Reklamationsret:

Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på globe.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationsvarer sendes til:

Forlaget Globe
Skodsborgvej 305d
2850 Nærum

Mærk pakken: Att. Reklamation

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os: Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan se nedenfor. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Reklamationsskema (dette udskrives, udfyldes og sendes med reklamationen!)

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre reklamationsretten gældende i forbindelse med købsaftalen om følgende vare/-r:

Ordrenummer: ___________________ (Du finder ordrenr. På din kvittering, som du har modtaget via mail)

Skriv her hvilke(-n) vare(-r), du reklamerer:

1. _______________________________________________________

2. _______________________________________________________

3. _______________________________________________________

4. _______________________________________________________

Problemet med varen/varerne: __________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

_________________________________________________________

Bestilt den: ___________ Modtaget den: __________________


Kundeoplysninger:

Dit navn (fornavn/efternavn): ____________________________

Adresse: _________________________________________________

Dato: ____________________________________________________

Underskrift: ______________________________________________

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Hvor hurtigt bør du reklamere? 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til salg@globe.dk eller telefonisk på 70 15 14 00. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.